петък, юни 13, 2003

Марин Арнаудов: Ударих полицая, защото куче ми разкъса анцуга.
Ще продължа да ходя на мачовете на Спартак, признава осъденият хулиган


Варненецът Марин Арнаудов получи рекордна присъда от 3 години за футболно хулиганство. Ден след делото фенът на Спартак бе отново на работното си място в една от варненските хлебопекарни. Жегата сигурно е над 35 градуса. Бързо мята с лопатата хляб след хляб. В началото Марин не иска да говори пред “7 дни спорт”, но след 10-минутни кандърми скланя.

- Марине, мина близо година и половина от инцидента. Мислиш ли понякога, че това можеше да не се случи?
- Мога да кажа откровено, че съжалявам за случилото се. Извиних се на полицая и гарантирам, че подобно нещо няма да се случи втори път.
- Приятелите ти от фенклуба споделиха, че има касета, на която се вижда как те бият във фаталния мач?
- Имам касета вкъщи и на нея се вижда как полицаи ме бият и много ясно се чува глас, който казва: “Изкарайте ми го, ето този!”, посочвайки към мен, но в съда не пуснаха касетата, защото не отговаряла на някакви техни изисквания.
- Можеш ли да разкажеш как точно стана този инцидент?
- Това стана на дербито между Спартак и Черно море на нашия стадион “Спартак”. Искахме да излезем от стадиона първи, защото бяхме домакини и такава е практиката. Този път обаче привържениците на Черно море започнаха да излизат и полицаите ни попречиха. Имаше словесни престрелки от двете страни, но най-фрапантното беше, че въпросният сержант, когото ударих, нямаше никакви отличителни знаци. На всичко отгоре ни размахваше средни пръсти. Въобще нямах намерение да удрям или нещо от този род. Получих няколко палки от полицаите, които преглътнах. Но когато едно куче ме нахапа и видях чисто новия си анцуг на Англия, за който дадох 300 лв., целия в кръв, ми причерня. В този момент получих два удара от въпросния сержант и отвърнах, за което още веднъж искрено съжалявам. Много пъти съм се чудил защо отивам на стадиона, но пуста любов, какво да направиш. И досега от полицията могат да ви кажат, че с мен са нямали никакви проблеми. Просто като си видях анцуга, обезумях.
- Ще продължаваш ли да ходиш на мачове?
- Какво да направя? Ще ходя. Ще подкрепям любимия си отбор с присъствието си, въпреки че не го заслужава. А като заговорихме за футбол, смятам че родният не върви на добре. Има кадърни момчета, но с всяка изминала година нивото пада.
- Много хора си казват: “Тези, които се бият на мачовете, са хаймани, пройдохи, не работят.” С какво се занимаваш?
- Работя, откакто съм завършил училище, и никога не съм прекъсвал. Единствено около инцидента с полицая. Не съм семеен, а живея с родителите си и сестра си. Помагам със средства вкъщи, доколкото ми позволява заплатата, защото сестра ми е инвалид и е необходима помощ. Сега просто се чудя откъде ще намеря тези 3600 лв. да платя глобата от съда. Дори не ми обясниха как трябва да се внасят, на вноски ли, накуп ли, има ли някакви срокове. Много благодаря на момчетата от фенклуба, които ме подкрепяха в трудните моменти, и на моите родители, които не ми обърнаха гръб. Баща ми проведе с мен стотици разговори и ми обясни, че просто няма смисъл и това е една игра. А, той е привърженик на Черно море. Това не е война и всичко трябва да се решава на терена и ми е разказал как преди години на подобни дербита публиката е била смесена и не е имало такива инциденти. В бъдеще аз гарантирам, че ще спазвам стриктно съветите на баща си и няма да се поддавам на каквито и да е провокации.
- Как все пак ще намериш парите?
- Ако трябва да ги внасям на вноски, може би ще е по-добре, ще заделям от заплатата си, но ако трябва да ги внеса накуп, ще се търсят заеми от банки. Кой обаче ще ми даде, като обясня за какво са?

---/ДРАГО ГЕОРГИЕВ/

- Стефан Филипов, председател на фенклуба на Спартак:
Познавам Марин от доста дълго време и съм сигурен, че за да направи това нещо, той трябва да е предизвикан. Имаме видеокасета, на която се показва как полицаи го налагат преди този инцидент. Марин не е на 15-16 години, а е напълно уравновесен мъж на 27, който си работи и не е от тази част на агитката, която прави зулуми. Човекът си поддържа Спартак и тези полицейски палки без причина явно са му подействали на психиката.
--- 7 dni sport

Няма коментари: