четвъртък, май 03, 2007

Матушев: И от Космоса да дойде треньор, трябва да имаш хора зад гърба си


Освободеният от треньорския пост в Спартак Неделчо Матушев прие философски раздялата със соколите. Специалистът запази хладнокръвие и предпочете да не влиза в полемики с ръководството. Матушев е убеден и че отборът ще запази мястото си в А група.

- Здравейте, г-н Матушев! Къде Ви откривам?
- У дома. Почивам си. Знам какво ще ме питате и Ви отговарям - такава е работата ни. Времето ще ни покаже някои неща. Аз съм достоен човек, който държи на професията си. Още след мача с Ботев споменах някои неща. Така са решили и преценили от ръководството на клуба, така са постъпили.
- Как се чувствате, след като Ви освободиха от поста старши треньор на соколите?
- Не драматизирам. Съжалявам за огромната публика, която има Спартак. Това е име и авторитет. Във Варна повечето фенове на футбола са спартаклии. Дано това, че вече не съм в отбора да е за добро. Най-лошото е, че дойдох с голям мерак и амбиции да направя нещо. Във Варна видях много добри неща. Но пък за един треньор трябва подкрепа и време. Ръководството обаче иска нещата да се променят веднага и това някак си не е реално.
- Доволен ли сте от свършеното в Спартак?
- Не мога да съм недоволен от нашата работа като ръководство и треньори. Мисля, че направихме всичко възможно да радваме зрителите. От своя страна, играчите също даваха максимума от себе си и в тренировките, и в мачовете. Явно това са моментните възможности на тима.
- Какво заварихте, когато поехте отбора?
- Заварих някои футболисти с нарушена подготовка. Постарахме се да влязат в ритъм. Аз лично съм убеден, че Спартак много скоро ще започне да изглежда по друг начин. Играта ще се подобри.
- Ще се спаси ли тимът от изпадане според Вас?
- Вярвам, че Спартак няма да изпадне. Дори може и да отидат по-напред в класирането. В тези 5 мача, които остават до края на шампионата, може да се случи всичко. Мисля си, че Спартак се нуждае от малко шанс и късмет и всичко ще е наред.
- Изказвате се ласкаво за отбора, но с какво настроение сте спрямо соколите?
- Оставам с много добри чувства към този клуб. За това спор няма.
- Имате ли вече планове за работа?
- Аз, ако искам, може и утре, и вдругиден да започна отново с треньорството. Обаче ще започна след като свърши първенството. Нещо повече, сега, като не съм вече треньор на Спартак, всеки ми казва, че е по-добре, че ме няма. Никой обаче не ми го каза в очите, когато дойдох във Варна. Не съжалявам. Това е опит и рутина. Вече знам за какво става въпрос в Спартак. Но няма смисъл от полемики. Аз съм доволен от това, което видях - феновете на отбора. Много са запалени. Именно заради тях един треньор трябва да работи и да дава всичко от себе си. Малко съм притеснен, защото цялата работа можеше да свърши както трябва, но пак ви казвам, убеден съм, че Спартак няма да изпадне. Дано и новият треньор да успее.
- Имате ли някакви претенции към ръководството?
- Никакви. Аз съм горд човек и не се предавам. Има нещо друго обаче. Ако ще да и от Космоса да дойде треньор, трябва да имаш хора зад гърба си. Възгледите на ръководството трябва да застанат зад твоите. Сега под влияние на емоция може да кажа и нещо, което не трябва. Важното е да не си създаваш врагове. Времето ще покаже кой е бил прав в моята ситуация.

--- ole-bg.com / От Калоян Златков, в. "Черно море"

Няма коментари: