сряда, март 09, 2011

Васил Фердинандов: „Спартак 1918” съсипа живота ми

Бившият футболист на „Спартак 1918” Васил Фердинандов заяви, че е бил изгонен като мръсно куче от варненския клуб. Припомняме, че в дербито с фенския тим на 14 септември 2010 г. Ферди беше контузен зверски, като след това в крака му бяха вградени 7 медицински пирона, възстановени разкъсани връзки и наместена глезенната става. По време на злополучния двубой присъствали на стадиона останаха вцепенени, след като видяха как глезенът на Васко се обръща на 180 градуса. Самият футболист сподели, че след операцията е транспортиран в родния Етрополе, а до Нова година не е получил нито лев от “Спартак”. „Единствено ми изплатиха болничните за 2 месеца. Караха ме да говоря пред медиите как са осигурили всички необходими условия за моето възстановяване, а всичко бе една измама”, призна пред в. "Черно море" Фердинандов.
Той беше изгонен от клуба веднага след стартирането на зимната подготовка през януари. „През лятото сключихме 6-месечни пробни договори. Контрактът ми изтече именно януари и тези от „Спартак” ме ритнаха, без да се замислят какво става после с мен”, обясни Васко. „2 дни след началото на подготовката Живко Господинов ме извика и ми каза в прав текст, че клубът няма да разчита повече на мен, тъй като не съм бил основен играч. Останах много разочарован и си тръгнах със сълзи на очите”, върна лентата назад юношата на ЦСКА. Живко без капка милост ми извика да се оправям от тук нататък”, продължи 24-годишният играч.
Фердинандов продължава да се възстановява от тежката контузия, но му трябва пари за нова операция, при която да бъдат извадени 7 хирургични пирона. „Нямам стотинка в джоба, камо ли за интервенция. Родителите ми едва се издържат тях, какво ли остава да отделят за мен пари. „Спартак” съсипа живота ми, който се обърна на 360 градуса, след като ме изгониха. Останах на улицата. В момента съм нетрудоспособен и не мога да си намеря работа. Варненци се изгавриха жестоко с мен”, каза още разочарованият полузащитник.
Талантът се закани, че ще съди „Спартак 1918” до дупка и ще си търси правата, дори съдебният процес да продължи 10 г. „Тези смешльовци набараха човека, който много е преживял. Имам доказателства, с които ще ги закопая. Искам цяла България да разбере какви измамници работят в този клуб”, изля гнева си Васко. Преди тежката контузия във Варна и последваща операция, Ферди е претърпял още две интервенции. Първата е за извадено рамо, а втората на херния.
Бившият играч на „Чавдар” (Етрополе) е останал крайно изненадан и от едно изказване на изпълнителния директор Силвия Николова, която му споделила, че в клуба пари за контузени футболисти не са предвидени. „Все едно гръм ме порази, след като Силвия се изцепи по този начин. Тръгнали са за професионалния футбол, пък ще гонят всеки, който се контузи”, учуди се младокът. Той бил лъган и от адвоката на клуба Георги Вълев. „Вуйчо ми на няколко пъти се свърза с въпросния човек. Той обещаваше, че ще получа някакви пари, с които да свържа двата края, докато се възстановявам, но си останах само с надеждата. След като ме изписаха от болницата, ми дадоха 200 лв., с които карах почти до Нова година. През януари пък ми дадоха още 100 лв. преди да ме изгонят. А парите за лекарства и витамини къде са?”, запита Фердинандов.
„Докато това ръководство управлява клуба, феновете никога няма да се върнат на стадиона”, прогнозира Ферди. „Нека да се грижат за футболистите си, а не да се бият в гърдите колко са велики”, завърши потърпевшият.
Карали го да разтрогне по взаимно съгласие
Ръководството на „Спартак 1918” е накарало Васил Фердинандов да разтрогне дововора си с тях по взаимно съгласие. 24-годишният футболист е отказал да подпише каквито и да е документи, за което е бил уволнен дисциплинарно. „С такива долни методи се опитаха да ме изиграят. Искаха да подписвам и квитанции за платен отпуск. Аз нямаше как да се съглася да разтрогнем по взаимно съгласие, тъй като оставах на улицата с висяща операция”, разкри Васил.
Спира с футбола, тъй като не чувства част от глезена си
Един от най-големите таланти на ЦСКА Васил Фердинандов заяви, че е взел решение да спре с футбола едва на 24 г. „Съсипан съм и не виждам светлина в тунела. Не чувствам една част от глезена си и няма кой да ми помогне, за да събера пари за операция. Докторите ме посъветваха, че ако пироните в крака ми не се извадят навреме, може да получа възпаление и да избият сами. Кажете ми аз какво да правя? Не мога да работя заради травмата, нямам една стотинка в джоба”, откровен е Ферди.
Благодарен е единствено на Димитър Трендафилов
Фердинандов сподели, че по време на престоя си в „Спартак 1918” е благодарен единствено на треньора Димитър Трендафилов. Младежът допълни, че наставникът е човек, който гради колектива в отбора. „Трендафилов е добродушен и с голямо сърце. Той е основният виновник тимът да върви нагоре. Футболистите го уважат, а той е съпричастен с техните проблеми. На мен нямаше как да ми помогне, тъй като нищо не зависи от него”, заяви бившият полузащитник на „соколите”. Чрез в. „Черно море” той честити на Митко Трендафилов приза за треньор на 2010 г. във Варна. „Той напълно заслужава тази награда. Отдаден е на проекта „Спартак” изцяло. Пожелавам му успех”, завърши Васко.

Няма коментари: