четвъртък, март 18, 2004

РАДИ ЗДРАВКОВ: На 48 г. съм по-добър от скъпите ни звезди

Ради Здравков е пред уникален рекорд. Той може да стане първият наш футболист, който е играл в “А” група на 48 години. Вчера обаче БФС не уважи молбата на бившия национал да бъде картотекиран за мача с ЦСКА. Мотивите - за последно е бил картотекиран като аматьор и не е попаднал след това в трансферната листа. До срещата с червените остават 48 часа и Здравков не губи надежда, че може да получи права и да излезе на терена срещу отбора, където минаха най-хубавите му години.


- Г-н Здравков, защо решихте да се върнете на терена?
- Ситуацията е доста деликатна и искам да бъда разбран правилно. Предвид общите проблеми на Спартак, небалансирания състав и многото контузени аз изявих желание да помогна на тима. Основната причина е свързана с контузиите. Имаме седем невъзстановени футболисти, двама от които твърдо отпадат за мача с ЦСКА. Другите петима са с болки и участието им е проблематично.
- Как ще коментирате решението на БФС да не ви разреши картотека?
- Смешно е. Все пак аз съм на 48 години и всичките ми документи са напълно изрядни.
- Съществува ли възможност футболната централа да се произнесе във ваша полза до мача с червените?
- Вижте, за мен сега е най-важно невъзстановените ни титуляри да се изправят на крака. Да мога да сглобя един приличен състав, да подредя правилно футболистите по терена и да се противопоставим успешно срещу изключително силния отбор на ЦСКА. Не се натискам да играя, нито това е някаква моя прищявка. За мен ще е по-добре момчетата да са възстановени и аз да давам указания от пейката.
- На кого принадлежи идеята да влезете в игра?
- Идеята не е моя, но не смятам за необходимо да ви казвам името на автора. Аз дойдох по екстремен начин в Спартак и съм длъжен да му помагам с каквото мога, за да оцелее.
- Ако играете в петък, какви функции ще изпълнявате - на опорен халф или централен защитник?
- Пак ви казвам, че изобщо не ми минава през главата да изляза на терена. Вярвам, че контузените момчета ще бъдат вдигнати на крака.
- Ако все пак облечете екипа, за колко минути ще имате сили?
- Функционалното ми състояние е много добро. Това го показаха предсезонните изследвания в Дианабад преди 6-7 месеца. Щом имам 60 процента кислородна консумация за минута, значи всичко е наред. По този показател аз съм по-добре от някои скъпоструващи футболисти по нашите терени. Този процент го достигнах само с две седмици тренировки
Един друг известен играч обаче имаше 39 процента кислородна консумация, а след два месеца тренировки едва стигна 55. На мен ми липсва единствено игрова подготовка, но мисля, че щом съм добре физически, другото ще е по-лесно.
- Вярно ли е, че сте искали да дебютирате за Спартак още преди пет години?
- Смятах да изляза на терена в мача от предпоследния кръг през пролетта на 1999 г. Тогава гостувахме на Ботев и загубихме с 2:3. Когато видях ситуацията и обстановката на терена, реших обаче, че е безпредметно да влизам в игра. Любопитно е, че тогава съдия беше Стефан Господинов. Той ще свири и мача ни с ЦСКА. Дано сега отново не ми попречи да се появя на терена, ако се наложи.
- В този мач през 1999, който визирате, трите точки позволиха на Ботев да оцелее. Означава ли това, че Господинов им е помогнал и се опасявате да не направи същото с ЦСКА утре?
- Вече говорих за мача с Ботев и се изразих ясно. Както искате, така го разбирайте.
- Ако БФС не ви картотекира до петък, няма да можете да играете до края на първенството. Какво ще правите, ако за следващия мач също имате 5-6 контузени?
- Ами тогава ще вземем повече юноши. Казах ви, че ще вляза на терена само в краен случай. Надявам се през следващите два месеца това да не стане. Дано имаме по-малко контузени, наказани и болни, защото резервната ни пейка е къса
- През есента си тръгнахте скандално от ЦСКА. Обзет ли сте от реваншизъм за утрешния мач?
- В никакъв случай. В моя случай вината е на определени хора. ЦСКА няма нищо общо. ЦСКА е една велика институция, която е достойна за уважение, и винаги ще изпитвам сантименти към този клуб, за който имах честта да играя.
- Няма ли да трепне нещо във вас, ако спрете ЦСКА за титлата?
- И тогава каква ще е моята вина? Вие какво искате от мен - да объркам умишлено постовете на футболистите на терена ли? Сега аз работя за Спартак, получавам възнаграждение от този клуб и защитавам неговата кауза.
- Кое е най-голямото ви притеснение преди мача с червените?
- Дали ще разполагам с повече здрави футболисти, за да не се налага някои от тях да играят на непривични постове и зони, както стана срещу Славия. Непрекъснато мисля за състава и тактиката. Дано в петък на обяд разполагам с необходимите изпълнители.
- Кой ви респектира най-много от ЦСКА?
- В ЦСКА са събрани най-силните футболисти в България. За мен е удоволствие, че успях да работя с тях. Те са истински професионалисти във всяко едно отношение.
- Излиза, че ще е чудо Спартак да вземе една точка.
- Предвид известните ни проблеми, нашата цел ще бъде да сме достоен опонент на ЦСКА. Ако надскочим себе си и сме максимално концентрирани и отговорни през цялото време, ще затрудним максимално червените
Тогава нищо не се знае.
- Възможно ли е Спартак да повтори подвига на Родопа?
- Това ще проличи на терена.
- Притеснява ли ви фактът, че няма да разчитате на повечко публика заради директното излъчване на мача по телевизията, а и петък е работен ден?
- Истинските привърженици на Спартак ще ни подкрепят от трибуните. Що се отнася до прякото излъчване на срещата, то може да е за добро. Ако се представим добре, ще ни види цяла България.
- За какви премии ще играете! Вярно ли е, че ще бъдете стимулирани от конкуренти на ЦСКА?
- Нямаме утвърдена схема за финансово стимулиране. Преди всеки мач ръководството обявява премия, която е съобразена със силата на съперника и важността на срещата. Непосредствено преди мача с ЦСКА момчетата ще научат от нашето ръководство какви ще са стимулите.
- Какво най-често казвате на вашите футболисти?
- Че разполагаме с отбор, който е способен във всеки мач да вземе една или три точки. Нямаме обаче тим, даващ гаранции, че ще успеем да вземем оставащите пет домакинства. В момента Спартак разполага с доказани футболисти и надеждни играчи, които могат да се развият във футбола. Продължаваме обаче да се готвим в движение, защото не сме в оптималното физическо състояние.

--- 7 dni sport /НЕДКО ПЕТРОВ/

Няма коментари: