вторник, декември 07, 2004

Петър Курдов: "Някои играчи бяха срещу мен"

Бившият нападател на Левски и Ботев (Пд) Петър Курдов пое Спартак (Вн) дни преди началото на сезона. „Соколите" започнаха шампионата трагично, но постепенно се стабилизираха и запазиха шансовете си за оставане в елита. Пред „Меридиан Мач" Курдов обяви, че трудностите му в Спартак (Вн) са дошли най-вече от някои играчи, които са били настроени срещу дошлия отвън треньор.
“На този етап според мен успях да изпълня целта си. Преди сезона много хора ми звъняха да ми казват: „Ти луд ли си, как ще поемаш този отбор?!". И при това ниво, на което поех отбора, знаете, без никаква подготовка успяхме да победим тимове с много по-големи традиции и възможности като Черно море. Видима и Марек. В съшото време всички са против мен, дори ме вкараха в някакъв измислен скандал с Иво Димов. Не мога да разбера какво искат хората във Варна. Аз не съм женен за Спартак. Тук съм, за да тренирам тима и да правя всичко възможно, за да върви нагоре. Преди всичко футболът е само игра. Тези момчета, с които аз работих през този полусезон, надскочиха себе си. Усещам у тях голямо израстване и ако имах малко повече време, може би нямаше да пропуснем победите в срещите с Пирин, Родопа и Берое. В началото те се сблъскаха с голямо предизвикателство. Имаха тежки тренировки, за да можем да наваксаме изоставането от подготовката. И искам да подчертая, че този тип тренировки не съм си ги измислил аз. По такъв начин тренирахме ние в онзи отбор на Левски, в който, помните, какви играчи играеха, но тогава никой не се оплакваше. Така се тренира и сега. Видял съм много и от хора като Люпко Петрович Васил Методиев. Важно е да се спази точно методиката. Аз навреме разбрах, че футболистите ми са достигнали фазата на „мокрия парцал", и тогава започна релаксирането. И виждам, че играчите започват да разбират, че това е за тяхно добро. Вярно е обаче това, че в началото много от момчетата не бяха доволни, но не мога да разчитам на всички, за да се харесам. Имаше някакво брожение, не всички ме приеха. Винаги е имало такива отношения треньор - играчи. И аз навремето не съм харесвал всеки от треньорите си. Аз лично съм нямал проблеми с никого от ветераните. Но искам да ги попитам нещо: къде бяха те, когато отборът започваше от нулата? Всички се бяха изпокрили и трябваше аз, който съм чужденец във Варна, да поема тима. Но ето, сега нещата се промениха, стабилизирахме се. Още чувам прогнози преди мачовете с Берое, с Черно море и с Марек от типа, че сме обречени, че едва ли не ще ни размажат, но нищо подобно не се случи.”, заявява Курдов.
Дори и да бъда сменен, ще приема трезво нещата и ще напусна Спартак с усещането за добре свършена работа. Човекът, който трябва да вземе това решение, е президентът Иван Славков. С него не съм говорил, но всеки ден държа връзка с изпълнителния директор Войчев и той не ми е казвал нищо подобно. Имам нужните индикации, че ще остана и през втория полусезон”, допълва бивщият нападател на Левски.
“Условията, при които работим ние, треньорите на по-малките отбори, и тези на големите не могат да се сравняват. В същото време ги слушам как говорят за малките тимове, че едва ли не мачовете с тях са безсмислени и че искат намаляване на отборите в „А" група, а когато отиват на техен терен, се подготвят предварително. Идват си с удобните съдии, опитват се да се свържат с чужди играчи и така нататък.
Искам да задам един въпрос по този случай: Беше ли чиста съвестта на треньора на Видима-Раковски? На мача с нас, онзи с големия обрат, когато обърнахме резултата от 0:2. Не искам да кажа нищо за момчетата. Играхме добре, но все ставаше някакво разминаване и топката не влизаше, последният пас куцаше и така все не ставаше да вкараме. След почивката постигнахме пълен обрат”, припомня Курдов.
Той отново подчерта, че разчита на Илиян Ташев, Стефан Дончев и Здравко Радев да подсилят тима през зимата. “Ще бъда много щастлив, ако тези момчета се присъединят към нашия тим. Имам нужда преди всичко от дълга резервна скамейка. На мястото на всеки титуляр да имам поне един равностоен заместник. Не може да карам Кольо Станчев, който е на 36, да бяга колкото другите. При всички положения няма да сме сред изпадащите тимове. Може би ще бъдем на нивото на Марек”, заключава Курдов.

--- focus-sport.net

Няма коментари: