неделя, януари 18, 2004

Диян Дончев: Ако ми платят, се връщам в Спартак

Парите от продажбата ми в АЕК бяха клубен рекорд, разкрива защитникът

Диян Дончев за пореден път напусна родния си клуб. Този път той остана на стадион "Спартак" две години. Защитникът единствен от деветимата футболисти, които разтрогнаха своите договори, беше пред трансфер в чужбина в деня на арбитража.

- Дияне, защо пропадна трансферът ви в Китай?
- Първо искам да уточня, че всичко бе договорено 90%. Отборът беше от втора дивизия. Ишков се бе разбрал за сумата, която ще получи, а аз бях уточнил личните си условия. Трябваше да летя в четвъртък, но в последния момент реших все пак да попитам Ишков дали направо ще подпиша договор. Той ми отговори, че китайците искали първо да ме видят и да установят дали съм здрав. Излизаше, че ще отивам на нещо като проби и затова отказах.
- Ишков не се ли опита да ви разубеди?
- Нямаше как. Разбрах, че китайците ме гледали срещу Локомотив (Сф) и на видеокасети. Казах на нашия президент, че ако наистина са ме харесали, нека да дойдат в София и направо да подпишем договора
Така Ишков щеше да получи пари, а аз също щях да съм спокоен.
- Вярно ли е, че е имало възможност да скъсате със Спартак по взаимно съгласие?
- Не. Когато от комисията попитаха Ишков дали е съгласен на този вариант, той заяви, че не го устройва. Най-вероятно защото, след като скъсам по вина на клуба, не може да обжалва. Моят случай бе разгледан кротко и нямаше нерви. Ишков не е повишавал тон, а доколкото знам, с другите се е карал и е имало скандали. Комисията се занимава с нас общо около 4 часа.
- Какво ви предложи Ишков, за да ви задържи?
- Ден преди арбитража той дойде в хотела и постигнахме устна договорка. Свидетел е Стефан Грозданов. Моят договор изтича през лятото и Ишков ми предложи една сума за целия пролетен полусезон, която е по-малка от фиксираните пари в контракта ми. Направих компромис и му казах, че ако ми плати въпросната сума непосредствено преди да вляза на арбитража, оставам във Варна. До 10 часа в петък не получих никакви пари и се явих пред комисията.
- Сигурен ли сте, че Спартак има нужда от вас?
- Така поне ми казаха Грозданов и Ишков. Убеден съм, че президентът иска да задържи мен и останалите, иначе нямаше да ни предлага нищо. Мисля обаче, че Ишков не е очаквал да си разтрогнем договорите, а ние го направихме заради неполучените заплати.
- Какви реални оферти имате?
- Всеки ден се чувам с мениджър от Гърция. В Локо (Сф) също мога да се завърна. Иво Тонев винаги е бил коректен и сега ми предложи добри условия, но както знаете, Ишков обжалва решенията и до заседанието на апелативната комисия нямам право да подписвам с друг клуб.
- Ако Ишков ви плати през другата седмица сумата, за която се разбрахте, оставате ли в Спартак?
- Твърдо оставам. Все пак Ишков е направил много за мен и аз трябва да му вляза в положението. Затова отказах да получа парите, които ми дължи по договор, и се съгласих на друг вариант. Президентът винаги е бил коректен с мен и ми е дал мъжката си дума, че няма да ме спира за чужбина, но аз също съм направил нещо за него и Спартак. Например парите, които Ишков получи за мен от АЕК, са клубен рекорд за най-голяма трансферна сума. Затова не искам да се карам с Ишков, нито да влизам в конфликт с него. Къде ще продължа с футбола, обаче зависи единствено от президента ни.
--- 7 dni sport

Няма коментари: