понеделник, декември 19, 2005

Кирил Пандов: Срамно е Спартак да няма ток и вода, болно ми е

Един от най-големите играчи в историята на Спартак Кирил Пандов също бе на историческата среща на ветерани от всички поколения на Спартак.

- Как се чувствате, стопли ли Ви сърцето тази историческа среща?
- Определението, че е това е историческа среща, е много подходящо. Изключително съм трогнат и доволен от това, което направи ръководството на ветераните. Това не се е случвало много време, много години и се приема изключително мило, сърдечно и приятно. В краткото време, откогато сме тука събрани и разговаряме, абсолютно всички са доволни и трогнати. Имаме пожелания да не бъде последно събиране. Тази сбирка ни връща години назад в футболната история на Спартак, а тя е много богата и интересна. През този клуб са минали много добри футболисти не само за Варна, а и за цяла България.
- Бихте ли ни разказали малко повече за себе си и Вашата кариера?
- Моята кариера и моят живот са свързани с футбола. Аз съм от тази махала. Живея на почти 100 метра по-нагоре, а това е махалата на бившия Шипченски сокол, който е в основата на Спартак. Шипченски сокол, Радецки и Левски - от тези три футболни отбора едно време след обединение става Спартак. Аз играех като юноша в Шипченски сокол и от 1945 г. след обединението заиграх в първия отбор на Спартак. Тогава бе изключително трудно да попаднеш в този отбор, защото имаше прекалено много и все добри футболисти. Оттогава ми започна кариерата. През 1961 г. се класирахме на турнира за Купата на националните купи. Играхме финал с шампиона ЦСКА и по регламент другият финалист участваше за КНК. Това е едно много важно събитие в живота на Спартак.
- Какво си спомняте от мачовете с "Рапид"?
- Беше необичайно за нас да попаднем в евротурнирите. Нямахме достатъчно опит в международни срещи. Но качествата на нашите футболисти бяха на много високо ниво и се получи един много хубав мач. Но пак повтарям, липсата на опит и рутина ни изхвърли от по-нататъшно участие. Само това бе фаталното, оказало се решаващо. Играл съм точно 20 г. (от 1942 г. до 1962 г. в първия отбор на Спартак. Никога не съм бил резерва, никога не съм отсъствал от отбора. Бил съм викан в младежкия и в Б националния отбор. Тогава бе изключително трудно да стигнеш до националните тимове. Имаше много силни отбори като ЦСКА например, от които от 11 играчи 8 играеха в националния. Но бях доволен, че все пак имам мачове, записани в тези два национални тима. След приключването на кариерата си останах да работя в Спартак. Тогава бяхме към органите на МВР, водиха ни като служители. Това беше известно предимство, имаше по-големи заплати, натрупваха се и години за стаж и за пенсия. Сменил съм много големи треньори в България и като футболист, и като администратор. Много често ставах треньор или помощник-треньор, когато са сменяли наставника. Това ми доставяше голямо удоволствие. Работех с огромно желание. Животът ми протече в Спартак. Никога не съм си сменял отбора.
- Не е ли имало оферти за Вас от по-големи отбори?
- През 1952 г., когато бях в разцвета на силите и възможностите си, Левски-Спартак имаше интерес към мен. Отидох в София, но се стекоха така обстоятелствата, че аз се върнах веднага във Варна. Тогава за съжаление баща ми почина и с върнах за погребението. Мои близки хора ме питаха какво ще правиш в София, как ще се оправяш с тези софиянци и аз останах в Спартак. Други оферти не е имало. Тогава в чужбина много трудно можеше да се заиграе. Само бях помощник-треньор в Алжир преди време. Там провеждах тренировките и алжирците чрез едно варненче ме поканиха на един разговор, искаха да остана. Но аз им казах, че не ми харесва там, въпреки че ми се предлагаха много пари.
- Какво мислите за настоящото състояние на Спартак?
- Аз мога да ви говоря за целия ни футбол, защото постоянно се интересувам и гледам мачовете. Но съм натъжен, не ми харесва това, което се играе, това, което показват футболистите у нас. На нашите играчи им липсват доста качества. А за Спартак в момента ми е много мъчно, не ми безразлично. Нека да кажат какво е настоящето, какво е бъдещето на Спартак. Става дума за организация в клуба, за технически възможности в отбора, на ръководство на треньори. Нищо не казват или пък дават колебливи отговори. Твърде ми е неприятно за това, което чувам и гледам в Спартак. Сега например разправят, че се спират токът и водата. Нашият отбор не заслужава такова нещо, то е срамно. Преживявам го болезнено. Толкова ли е невъзможно във Варна да се намери някаква форма, някакъв начин да се оправяат нещата. Не знам толкова пък много да закъса тази организация, че да не може да си плати тока. Организацията е слаба, мисля, че може да се направи нещо. Това, което правят те, е недостатъчно да се стабилизира този клуб. Футболът и спортът въобще са изключително важно нещо за младежта. Едно време имахме по 15 - 20 отбора в школата. Толкова много футболисти излизаха оттам. Никой не може да ме убеди, че сега във Варна не могат да се направят футболисти. Противник съм на това да се купуват футболисти оттук-оттам. Те просто нямат никаква връзка и ангажименти с дадения отбор. Един такъв човек много лесно може да се огъне, да се предаде и да отстъпи.

--- ole-bg.com



Живко Господинов: Нека Войчев и Балачев да спрат с медийните си изяви

Домакинът на срещата на футболисти от всички поколения на Спартак Живко Господинов бе повече от доволен от работата, която свърши по организацията на историческото събитие. Жиката се закани това да не е последната среща на клубните легенди.

- Имало ли е такава среща до този момент?
- Историческа, не знам дали това е най-точното определение, което трябва да се каже. Тя е първа и няма да бъде последна. Идеята на срещата е тези хора, които са играли за Спартак и са писали историята на клуба, да се събират всяка година, да се виждат. Защото имаше хора, които с години не са се виждали. Това е едно морално уважение към тези хора. Ръководството на ветераните я организира. Мисля, че абсолютно всички, които очаквахме, дойдоха, с изключение на един-двама, но те със сигурност си имат основателни причини, за да не са тук.
- Можете да помогнете много на клуба най-малко при вземането на решения от спортно-технически характер. Имате ли място в управата на Спартак?
- Няма бъдеще без минало. Не знам дали мястото е в клуба, но ако има някакви идея за такова нещо, то трябва да бъде позитивно. Аз като председател на ветераните ще кажа, че нямаме такива амбиции да участваме в управлението на клуба с борба. Единствено, ако някои от шефовете решат и поканят да искат помощ от нас, ще е само в положитална насока.
- Какво е мнението Ви за това, което става в клуба? Ради Здравков и Методи Томанов най-вероятно няма да се върнат при "соколите".
- Не бих казал все още, че те напускат, защото не е окончателно. Но за да се стигне до това тяхно решение, значи проблемът е много сериозен. Аз двамата ги знам най-добре от всички. С Ради бяхме 3 години в националния, с Мето от Плевен се знаем. Знам ги що за хора са и мисля, че мога да им се доверя, че всичко, което го казаха и чух от тях, е самата истина. Те не са хора, които да плюят, да измислят някакви причини само за да си тръгнат. Развитието на този казус всичко е въпрос на разговори и те трябва да са между клубен президент и Ради Здравков. Мисля, че те имат основания да са обидени от други хора от ръководството. Призовавам и феновете, и Иван Войчев, и Бранимир Балачев да спрат с индивидуалните си медийни изяви, защото това само пречи, а не помага на отбора. Когато нещо има да се казва, трябва да излиза като официално съобщение на клуба независимо кой го казва. Най-лошото е, че тези думи нямат покритие. Нямам нищо лично и против двамата, но това е моето виждане.
- Спартак води с 9 точки пред Хасково и Марица в класирането. Може ли нещо да преобърне каруцата и тимът да не успее в похода си към елита?
- Тези 9 точки са добър аванс, но оттук нататък мълчанието на ръководството относно това дали Ради Здравков и Томанов ще се върнат не е добро. Аз лично съм убеден, че те няма да се върнат. Дано да не се допусне миналогодишната грешка. Явно, че с местни хора, моите уважения към Румен Димов и Николай Станчев, но с тях няма да стане. Трябва твърда ръка, треньор с авторитет, да си знае мястото и дистанцията от футболистите.
- Какво предстои на клуба на ветераните?
- Нашият клуб трябва да обединява хората. Да помагаме на по-младите, които искат да тренират и да се подготвят. Благодаря на хората от ръководството на клуба, че ни дава да тренираме в залата. Приятелски мачове се играят, ако има някакви покани и турнири, мачовете се играят, евентуално и републиканско първенство. Ние сме млад клуб, на година-година и половина. Това, което досега се прави, не трябва да ни успокоява, а да се утвърждава. Трябва да се продължава напред, да се върви нагоре и да се развиваме.

--- ole-bg.com


Историческа среща на ветераните на Спартак

За първи път в историята на ПФК Спартак (Вн) играчи от всички поколения на "соколите" се събраха да закрият изминаващата година. Домакин на проявата бе механа "Бай Денчо", а тържеството откри председателят на управителния съвет на организацията на ветераните на "Спартак" Живко Господинов. След разговори за миналото и успехите на клуба легендите на варненци засегнаха и настоящето на "соколите". Единодушното мнение бе, че в момента Спартак преживява едни от най-трудните си години. Ветераните също изразиха становище, че клубната управа не се допитва по-често до тях. Почти всички големи имена в историята на Спартак отдадоха дължимото и към покойните си колеги с едноминутно мълчание. Администраторът на "соколите" Румен Димов подари на всички по един календар на отбора, на който треньори са Ради Здравков и Методи Томанов. Легендите изразиха становището си, че ръководството трябва да направи всичко възможно, за да задържи треньорския тандем. От друга страна, всички се чудиха как клубните шефове са допуснали на стадиона да няма ток и вода. С пожелание за крепко здраве и по-светло бъдеще за "соколите" ветераните на Спартак показаха, че когато са обединени, могат да помогнат много на любимия си клуб. Стига да има кой да ги попита и да се обърне към тях.

--- ole-bg.com


Шефовете на Спартак обещаха първо място

Пресслужбата на ПФК Спартак изпрати вчера до медиите декларация от името на президента на ПФК Спартак Варна Иван Славков и Борда на директорите на клуба по повод последните събития, свързани с клуба. В нея шефовете обещават, че тимът ще изпълни поставената цел за влизане в "А" група. "ОЛЕ-БГ" публикува пълният текст:

"Ръководството на ПФК Спартак и лично аз, като президент на клуба, изразяваме задоволството си от постигнатите резултати от футболистите, главния мениджър и старши труньор Радослав Здравков и неговите помощници Методи Томанов, Илко Станчев и Николай Станчев. Удовлетворени сме от постигането на поставената в началото на сезона цел, а именно влизането на ПФК Спартак в "А" група, доказателство за което е първото място в класирането в Източна "Б" група, след края на есенния полусезон и утвърждаването на тима като безспорен лидер и фаворит за висшия ни ешелон. Уверени сме и гарантираме, че спортно-техническият екип и ръководството ще довършим започнатото и заедно ще празуваме влизането на Спартак Варна в "А" група и последващото му утвърждаване като фактор в професионалния футбол в страната. Независимо от факта, че Радослав Здравков и Методи Томанов са подали молби за разтрогване на договорите си с ПФК Спартак в Арбитражната комисия на БФС и последващата развръзка на взаимоотношенията им с клуба, заслугата им и техния принос за бъдещите успехи на Спартак са неоспорими". Под тескта стои и подписът на Иван Славков.

--- ole-bg.com

Няма коментари: